Overig Nieuws

Hotel stuurt ‘influencer-profiteur’ rekening van 4 miljoen

Hotel stuurt ‘influencer-profiteur’ rekening van 4 miljoen

January 23rd, 2018

gemiddelde ‘’ is helemaal de weg kwijt en ook wij krijgen (helaas) kriebels van veel van de ‘social media influencers’. Het lijken pure profiteurs. En helaas is dat tegenwoordig heel normaal: gratis shit krijgen in ruil voor wat promotie op social media. Want ‘social media is de shit’. Vloggers en bloggers mogen gratis eten in dure restaurants en slapen in de duurste hotels in ruil voor een blogje, waar vervolgens nooit revenue volgt.

De 22-jarige Elle Darby probeerde het bij het Charleville Lodge Hotel en vroeg of ze daar een romantisch weekendje met haar vriendje mocht doorbrengen in ruil voor een vermelding in haar vlog (want ze zou tenslotte ook dat weekend gaan vloggen). Het hotel had daar geen oor naar en wees de aanvraag keihard af. Maar daar bleef het niet bij: het hotel stuurde een peperdure rekening omdat het voorval de media haalde. De vlogster kreeg dus ‘exposure’.

De eigenaar van het hotel plaatste een foto online waarop een factuut te zien is van 4,3 miljoen euro exclusief BTW. Daar schrok ze van.

De Youtube-dame maakte (uiteraard) een video om de eer aan zichzelf te houden (want reageer je niet, dan ben je laf). Daarin zei ze zich vernederd voelt en erg verdrietig werd van de reactie (boehoe). “Ik heb nog nooit zo’n onbeleefde reactie gehad van een hotel of merk waarmee ik dezelfde business wilde doen.” Zelf vindt ze dat ze niks verkeerds heeft gedaan, want ‘het is haar werk’. Ook laat ze weten dat mensen van dertig jaar of ouder vaak niet weten hoe het leven van een influencer is en zij haar daar dus niet op kunnen oordelen.

Het is een beetje hetzelfde als een zanger, zangeres, rapper of zelfs bekende voetballer die een hotel boekt of een tafel in een duur restaurant en gewoon al verwacht dat ze de hele avond niet hoeven te betalen. Business is prima en hard werken zal het zeker zijn, maar ga alsjeblieft iets doen met je leven.

Eind goed al goed voor : gemiddeld heeft ze zo’n 30-50K views, het laatst huilfilmpje heeft al 2 miljoen views. Gemiddeld krijgt ze zo’n 2 tot 5 euro per 1000 views. Het hotel krijgt nu erg veel slechte reviews op internet, waarschijnlijk door de fans van .

Facebook Comments